сряда, 30 януари 2013 г.

Нямам нищо общо

photo credit: karola riegler photography via photopin cc

Напоследък наблюдавам засилване на едно явление, което не разбирам съвсем...ще се опитам да обясня, доколкото човек може да обясни нещо, което не разбира.
Все по-често и по-често в публичното пространство някой пуска някакъв вариант на посланието „Дръжте лошите” и поне половината население с достъп до интернет скача да ги „държи”. Кои са „лошите” ли? Ами зависи на чия цел трябва да послужат – може да са пушачите, комунистите, кучетата, циганите (може би трябва да ги наричам роми, ама не ми се получава), турците, гейовете и т.н., и пр...Защо са лоши ли? И аз това питам.
Спомняте ли си как в училище децата се подиграват – на дебелите, или на слабите, или на тези с по-дълга коса (или пък с по-къса), или на тези с очила, или на тези без очила – на всички, които са различни, или пък са толкова подобни на нас, че ни е страх да се огледаме в очите им. Сега, когато не сме в училище и сме „големи”, нещата не са се променили толкова много – някой ни сочи различния, „врага”, другия, и ние скачаме – ставаме една силна общност, която е способна да помете всичко срещу себе си.
Защо ли се обединяваме само когато заставаме „срещу” нещо или някого. Защо не можем да се обединим „за” – изграждането, запазването, споделянето, ценностите...Ние сме против застрояването, не за опазването на природата – ‘щото не застрояваме, ама чат-пат си хвърляме фасовете на земята...и чашките, и пликчетата, ама сме против застрояването. И за всичко са виновни пушачите. ‘Щот димят. Това, че сутринта съм си изсипала половината опаковка парфюм, бъкан с не по-малко вредни вещества, които хората около мен ще дишат цял ден, и съм отишла на работа с колата, през ауспуха на която съм изкарала вредни вещества като за незнамсиколкоси цигари, няма значение. ‘Щото съм непушач. И не димя.
Но всъщност за всичко са виновни циганите. Или турците, спрямо момента и мат’ряла. Щото те окрадоха/съсипаха/продадоха/погубиха/изгубиха/разтуриха държавата. Аз ли? Аз нямам нищо общо – не ходя да гласувам (така е модерно, пък и мноо сложна тая работа, бе, ще им чета предизборните програми на тия маскари), не си дупча билетче в автобуса, ‘щото съм за 3 спирки, няма да ме проверят (а и да ме проверят, ще се скарам с контрольора – що не ходи тоя скапаняк да иска билетчето на циганите, а?), пък и ако си купя билетче, с парите от него някой от крадливите депутати ще си купи нов джип (поне един). Естествено, че не се осигурявам на пълна заплата, да не съм луда? До пенсия няма да доживея, а държавата цял живот ме краде, пък аз ще й наливам парички.
Кой е държавата ли? А, не знам, аз нямам нищо общо с нея. Аз нямам. А вие?

Няма коментари:

Публикуване на коментар